Menüü

Saame lähemalt tuttavaks kahe NULA inkubandiga

15. juuni 2017, Kärt Kaasik
NULA inkubaatori koolitusprogramm kestab novembrini ja meil on väga hea meel tutvustada lähemalt kahte selle aasta algatust. Saame lähemalt tuttavaks Käpp ja Käsi ning Alustavat õpetajat toetatava kooliga. 

Mõlemal algatusel palusime vastata neljale küsimusele. Siin on algatuse Käpp ja Käsi vastused:

 

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate? Viime omavahel kokku kinnipeetavad Eesti vanglates ja varjupaikades viibivad koerad, et pakkuda kinnipeetavatele vanglas viibimise ajal mõtestatud tegevust ning uudset ja positiivset kogemust koeri treenides, vähendada seeläbi loodetavasti kuritegude taassooritamise tõenäosust ja luua sotsialiseerumis- ja kuulekustreeningu läbinud koertele soodsamad võimalused uue püsiva kodu leidmiseks.

 

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund? Kui on soov ühiskondlikke probleemide lahendamisse panustada, siis tuleb mitte eeldada, vaid minna ja rääkida kõigi asjaosalistega otse, et selguks, milles täpselt seisnevad probleemid ja millised oleksid parimad võimalikud viisid nende lahendamiseks.

 

Mis on teie meeskonnaliikmete taust? Oleme kõik põhitööna tegutsemas erinevates inimeste heaolu parandamisele suunatud ettevõtmistes, peamiselt rehabilitatsiooni ja hariduse valdkondades. Käpp & Käsi ettevõtmisesse suhtume kõik kirglikult ja oma hariduslikult taustalt oleme siiski küllaltki erinevad, mistõttu moodustame hea mitmekülgse meeskonna.

 

Miks NULAsse kandideerisite? NULA jäi silma juba mõnda aega tagasi, kuna pakub põhjalikku sisulist tuge projekti planeerimise faasis, mis on projekti õnnestumise jaoks strateegiliselt olulisim faas. Kuigi NULAsse kandideerimine toimus spontaanselt viimasel hetkel, oleme pärast kaht inkubaatori koolituspäeva täiesti veendunud, et ilma NULA toeta ei oskaks me nii laiapõhjaliselt läheneda ja ei oleks osanud ise üles leida neid kõige õigemaid inimesi, kellega ühiskondlikke probleemide lahendamise projekti teemal konsulteerida.


httpsci6googleusercontentcomproxyRnNZfQn2o2xpggJQqefCOervMbPIci5mujDPJnvl43kv6Rtxjyh5gHN_JKVzeU-aaGz3pePFgxfoAAtZJZNx8mveVTc-11j98EfuAJVcumUenAs0-d-e1-fthttpssslgstaticcomuiv1iconsmailimagescleardotgif

Alustavat õpetajat toetava kooli vastused on aga järgmised:

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?

 

Eesti õpetajate järelkasv ei ole praegu piisav, et tagada hea hariduse kestlikkust. Et aidata kaasa selle probleemi lahendamisele, keskendume NULA inkubaatoris alustavate õpetajate esimesele aastale.

 

Miks? Liiga paljud uued õpetajad sattuvad läbipõlemise või muul viisil ebatõhusa toimimise piirimaadele, sest neile esitatavad ootused pole realistlikud, nende tööülesannete pakett on ebamõistlik ja / või on professionaalse arengu toetamise süsteem ebapiisav. See omakorda mõjutab õpilaste õpetamise ja õppimise kvaliteeti ning õpetajaameti atraktiivsust laiemalt - alustava õpetaja kogemust näevad lähedalt õpilased ja teised tema lähedased, kes kujundavad selle põhjal ka enda arvamust õpetajatöö kohta.

 

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?


Katseta oma ideid julgelt ja räägi neist erinevate osapooltega ka siis, kui tunned, et pole selleks 100% valmis - muutud oluliselt targemaks ja nutikamaks ja sisulisemaks ning ka võimalikele koostööpartneritele nähtavaks. Selle kõrval on oluline võtta aega kogu meeskonnaga suure pildi hoidmiseks, et eesmärgistatumalt tegutseda ning olla ühel lainel.

 

Mis on teie meeskonnaliikmete taust?

 

Meie meeskonnas on kogemusi kokku kõigist kolmest sektorist ning kõik me oleme olnud koolis õpetajad. Meid ühendab usk õppimise olulisusesse ning soov aidata kaasa, et luua uuele põlvkonnale parimad võimalikud võimalused oma potentsiaali avamiseks.

 

Miks NULAsse kandideerisite?

 

Nägime NULAs väga häid võimalusi oma lahenduse ettevalmistamiseks ja testimiseks. Meid inspireerisid mitmekesised konsultatsioonid ja võrgustiku arendamine, et oma ideid tõhusamalt ja kiiremini ellu viia. Oleme väga rõõmsad ja tänulikud, et saame inkubaatoris osaleda.

 

Järgmises uudiskirjas teeme tutvust juba kahe järgmise algatusega.

Fortumo blogilugu: haridusjuhi praktika kui seenelkäik

08. aprill 2021

Aasta alguses startisime teistkordselt Haridusjuhtide Praktikaprogrammiga, mis viib koolijuhid tunnustatud juhtimiskultuuriga ettevõtesse või asutusse praktikale. Võrreldes pilootprojektiga on nüüdne lend poole suurem ja ulatub Tallinnast välja nii Tartusse, Valka kui Narva.Hetkel oleme programmiga sealmaal, et koolijuhtide praktikaperiood organisatsioonis on läbi saanud ja nüüd ollakse tagasi koolielus. Suhtlus ja tugi mentori poolt igakülgselt jätkub, samuti on koolijuhtidel oma Fontese coach ning koos teiste programmis osalejatega toimuvad mitmed rühma(virtuaal)kohtumised, töötoad ja kovisioonid.

NULAsse laekus 89 ühiskonda muutvat ideed

06. aprill 2021

Ühiskondlikele algatustele mõeldud NULA inkubaatorisse laekus tänavu rekordilised 89 ideed. Mitmed pakutud lahendused puudutavad vaimse tervise toetamist, aga on ka ideid, kuidas vähendada järjekordi haiglate erakorralise meditsiini osakondades, võidelda küberkiusamise vastu või rääkida kaasa linnaruumi kujundamisel. Kümme parimat ideed, mida saab NULA inkubaatori toel edasi arendada, selguvad 26. aprilliks.

Anna-Kaisa Oidermaa: unistan, et meil oleks ühiskonnas piisavalt inimesi, kes oskavad üksteisele vaimse tervise esmaabi pakkuda

05. märts 2021

Heateo kommunikatsioonijuht Kärt Kaasik vestles MTÜ Peaasjad juhi Anna-Kaisa Oidermaaga päev enne, kui ta pälvis Eesti Vabariigi president Kersti Kaljulaidilt Eesti Punase Risti IV klassi teenetemärgi. See on suur tunnustus nii Anna-Kaisale kui kogu Peaasjade meeskonna tänuväärt tööle – palju õnne! MTÜ Peaasjad on olnud Heateo Mõjufondi portfellis ühe aasta ning fond rahastab algatuse tegemisi ka sel aastal. Rääkisime Anna-Kaisaga laiemalt Peaasjade loomise loost ja selle vajadusest, eestlaste vaimsest tervisest ning suurtest ambitsioonidest. Head lugemist!

Vaata kõiki uudiseid