Menüü

Saame lähemalt tuttavaks kahe NULA inkubandiga

15. juuni 2017, Kärt Kaasik
NULA inkubaatori koolitusprogramm kestab novembrini ja meil on väga hea meel tutvustada lähemalt kahte selle aasta algatust. Saame lähemalt tuttavaks Käpp ja Käsi ning Alustavat õpetajat toetatava kooliga. 

Mõlemal algatusel palusime vastata neljale küsimusele. Siin on algatuse Käpp ja Käsi vastused:

 

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate? Viime omavahel kokku kinnipeetavad Eesti vanglates ja varjupaikades viibivad koerad, et pakkuda kinnipeetavatele vanglas viibimise ajal mõtestatud tegevust ning uudset ja positiivset kogemust koeri treenides, vähendada seeläbi loodetavasti kuritegude taassooritamise tõenäosust ja luua sotsialiseerumis- ja kuulekustreeningu läbinud koertele soodsamad võimalused uue püsiva kodu leidmiseks.

 

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund? Kui on soov ühiskondlikke probleemide lahendamisse panustada, siis tuleb mitte eeldada, vaid minna ja rääkida kõigi asjaosalistega otse, et selguks, milles täpselt seisnevad probleemid ja millised oleksid parimad võimalikud viisid nende lahendamiseks.

 

Mis on teie meeskonnaliikmete taust? Oleme kõik põhitööna tegutsemas erinevates inimeste heaolu parandamisele suunatud ettevõtmistes, peamiselt rehabilitatsiooni ja hariduse valdkondades. Käpp & Käsi ettevõtmisesse suhtume kõik kirglikult ja oma hariduslikult taustalt oleme siiski küllaltki erinevad, mistõttu moodustame hea mitmekülgse meeskonna.

 

Miks NULAsse kandideerisite? NULA jäi silma juba mõnda aega tagasi, kuna pakub põhjalikku sisulist tuge projekti planeerimise faasis, mis on projekti õnnestumise jaoks strateegiliselt olulisim faas. Kuigi NULAsse kandideerimine toimus spontaanselt viimasel hetkel, oleme pärast kaht inkubaatori koolituspäeva täiesti veendunud, et ilma NULA toeta ei oskaks me nii laiapõhjaliselt läheneda ja ei oleks osanud ise üles leida neid kõige õigemaid inimesi, kellega ühiskondlikke probleemide lahendamise projekti teemal konsulteerida.


httpsci6googleusercontentcomproxyRnNZfQn2o2xpggJQqefCOervMbPIci5mujDPJnvl43kv6Rtxjyh5gHN_JKVzeU-aaGz3pePFgxfoAAtZJZNx8mveVTc-11j98EfuAJVcumUenAs0-d-e1-fthttpssslgstaticcomuiv1iconsmailimagescleardotgif

Alustavat õpetajat toetava kooli vastused on aga järgmised:

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?

 

Eesti õpetajate järelkasv ei ole praegu piisav, et tagada hea hariduse kestlikkust. Et aidata kaasa selle probleemi lahendamisele, keskendume NULA inkubaatoris alustavate õpetajate esimesele aastale.

 

Miks? Liiga paljud uued õpetajad sattuvad läbipõlemise või muul viisil ebatõhusa toimimise piirimaadele, sest neile esitatavad ootused pole realistlikud, nende tööülesannete pakett on ebamõistlik ja / või on professionaalse arengu toetamise süsteem ebapiisav. See omakorda mõjutab õpilaste õpetamise ja õppimise kvaliteeti ning õpetajaameti atraktiivsust laiemalt - alustava õpetaja kogemust näevad lähedalt õpilased ja teised tema lähedased, kes kujundavad selle põhjal ka enda arvamust õpetajatöö kohta.

 

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?


Katseta oma ideid julgelt ja räägi neist erinevate osapooltega ka siis, kui tunned, et pole selleks 100% valmis - muutud oluliselt targemaks ja nutikamaks ja sisulisemaks ning ka võimalikele koostööpartneritele nähtavaks. Selle kõrval on oluline võtta aega kogu meeskonnaga suure pildi hoidmiseks, et eesmärgistatumalt tegutseda ning olla ühel lainel.

 

Mis on teie meeskonnaliikmete taust?

 

Meie meeskonnas on kogemusi kokku kõigist kolmest sektorist ning kõik me oleme olnud koolis õpetajad. Meid ühendab usk õppimise olulisusesse ning soov aidata kaasa, et luua uuele põlvkonnale parimad võimalikud võimalused oma potentsiaali avamiseks.

 

Miks NULAsse kandideerisite?

 

Nägime NULAs väga häid võimalusi oma lahenduse ettevalmistamiseks ja testimiseks. Meid inspireerisid mitmekesised konsultatsioonid ja võrgustiku arendamine, et oma ideid tõhusamalt ja kiiremini ellu viia. Oleme väga rõõmsad ja tänulikud, et saame inkubaatoris osaleda.

 

Järgmises uudiskirjas teeme tutvust juba kahe järgmise algatusega.

Maarja Oviir-Neivelt: miks ei peaks see olema mina, kes probleemi nähes lahenduse leidmiseks oma panuse annab?

18. juuni 2020

Lapse Heaolu Arengukeskus loob kohaliku omavalitsuste tasandil keskusi, ehk Perepesasi, mille eesmärgiks on laste ja perede toetamine, riskide ennetamine ja varajane märkamine ning teenuste kättesaadavaks tegemine. Heateo Mõjufond toetab pilootprojekti raames teenuse arendamist 20 000 euroga. Idee algataja, Maarja Oviir-Neivelt, avab algatuse lugu ja tegevust lähemalt.

Aprillis ning mais annetati Ma armastan aidata annetuskeskkonnas erakordselt palju nii raha kui preemiapunkte

16. juuni 2020

Aprilli alguses lõime Ma armastan aidata annetuskeskkonda eriannetuste lehe, kus sai toetada heategevusorganisatsioone, mis eriolukorras eriti haavatavaid gruppe toetasid. Suur rõõm on, et kampaania raames annetati üle 30 000 euro!

Heateo Mõjufond toetab Kiusamisvaba Kooli programmi 50 000 euroga

20. aprill 2020

SA Kiusamisvaba Kool on tegutsenud 2012. aasta detsembrist ning oma tegevusega tõestanud, et KiVa programm on tõhus nii koolikiusamise ennetamisel kui ka tekkinud juhtumite lahendamisel. Esimest korda toetas Heateo Mõjufond KiVa programmi arengut 48 000 euroga 2018. aastal, panustades organisatsiooni rahastuse jätkusuutlikumaks muutmisesse ning programmi rakendamiskvaliteedi tõstmisesse. Kiusamisvaba Kooli sihtasutus on viimase 2 õppeaasta jooksul laienenud veel 50 uude kool ning tänase seisuga on programmi kaasatud ca. 23 000 õpilast üle Eesti.  

Vaata kõiki uudiseid