Menüü

Põnevad kampaania Cannes Lions Festival of Creativity'ilt

08. august 2017, Kärt Kaasik

Igal aastal tunnustab Cannes Lions Festival of Creativity kampaaniaid, mis ühtaegu on suure sotsiaalse mõjuga ning kastist välja mõtlevad. Festival ühendab endas loovuse ja mõõdetava mõju kampaaniate näol, mis pööravad tähelepanu ühiskonna murekohtadele. Valisin välja kolm kampaaniat, mis mind sel korral kõnetasid ning mida saaks kasutada ka Eesti kontekstis. Need on kampaaniad, mis kasvasid välja päris probleemidest, viies samal ajal edasi ettevõtte brändi ning muutes meie ühiskonda paremaks.


Esimene kampaania, mis tegelikult köitis minu tähelepanu juba varem, on Rio paraolümpiamängude reklaamvideo. Kampaania juures paelus mind see, et selle eesmärk ei olnud ainult inimeste tähelepanu äratamine, vaid ka nende hoiakute muutmine. Kampaania oli suunatud Suurbritannia inimestele ning tulemusena ütles 76% brittidest, et kampaania mõjutas nende suhtumist erivajadusega inimeste võimetesse.  See kampaania oli julgustav ja innustav ning mis kõige tähtsam, ei keskendunud puuetega inimeste raskustele, vaid saavutustele ja võimetele. 


Nike on teatavasti bränd, mis toetab ja julgustab naisi olema omanäolised ja enda üle uhked. Kas oled liiklusmärke vaadates kunagi mõelnud, miks kõik kujutised meessoost on? Nike Equality Signs kampaania käigus lisati Colombia tänavatel asuvatele liiklusmärkidele hobusesabad, mis kandsid sõnumit, et naised on tugevad ja ühiskonnas sama väärtuslikud kui mehed. Kampaania tulemusel sai Nike luua tänavatele sportlike tegevusi kujutavad märgid, millel olid nii naine kui ka mees. 


Kolmandana äratas minu tähelepanu kampaania „No one should have no one“, mis puudutas vanurite üksildust. Vananevas ühiskonnas on tegemist aktuaalse probleemiga ning kiires elutempos jäävad emad-isad ja vanaemad-vanaisad tihtipeale täiesti üksinda. Kampaania raames loodi „üksilduse indeks“, mille kaudu oli inimestel võimalik vaadata kui palju üksikuid vanureid elab samas linnas, linnaosas ja isegi tänaval. Tulemusena kasvas vabatahtlike arv 12 korda ning inimesed „annetasid“ üle 1,9 miljoni tunni, et pakkuda seltskonda ja tuge üksi elavatele vanuritele. 


Heateo Haridusfond toetab Noored Kooli programmi 100 000 euroga

28. november 2019

Heateo Haridusfond toetab teise suure algatusena Noored Kooli programmi kasvu. Kahe aasta peale jaotuva 100 000 eurose toetuse tulemusel alustab järgmises Noored Kooli lennus senise 28 osaleja asemel 40 tulevast õpetajat ning ülejärgmises juba 50.

Heateo Mõjufond toetab mõjusa noorteprogrammi SPIN arengut 50 000 euroga

27. november 2019

SPIN-programmi edukust kinnitab värskelt valminud mõju-uuring. Üheksas omavalitsuses üle Eesti tegutsev programm tugevdab vastupidiselt vanuselisele trendile osalejate enesehinnangut, enesekontrolli ning protosiaalseid hoiakuid, õppeedukus paraneb aastase osalemise järel 10%, koolikohustuse täitmine 21% noortest.

Ägedad algatused maailmast

22. oktoober 2019

Juba neljal viimasel aastal kasvab NULA inkubaatorist välja arvukalt algatusi, kellel on potentsiaal lahendada olulisi probleeme Eesti ühiskonnas. Mitmed neist algatustest on inspiratsiooni saanud sarnastest ideedest maailmast.

Vaata kõiki uudiseid