Menüü

NULA algatused: Mure Pooleks ja asendusõpetajate süsteem - kes nad on?

08. august 2017, Kärt Kaasik
NULA inkubaatori koolitusprogramm kestab novembrini ja meil on väga hea meel tutvustada lähemalt kahte selle aasta algatust. Saame lähemalt tuttavaks algatustega Mure Pooleks ja asendusõpetajate süsteem.

Eelmises uudiskirjas saime lähemalt tuttavaks algatustega Käpp ja Käsi ning alustavat õpetajat toetav kool, nende vastuseid saad uuesti lugeda siit. Sel korral palusime samadele küsimustele vastata algatustel Mure Pooleks ning asendusõpetajate süsteemil.

Esimesena Mure Pooleks vastused neljale küsimusele:

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?
Paljud noored ütlevad, et lähedastega on raske oma muredest rääkida. Nad ei taha paista nõrkadena ja leiavad, et lähedased ei saa neist aru. Mure Pooleks vestlusgruppides pakume toetavat noorte seltskonda, kus saab vabalt jagada kõike, mis mõttes on. Meie eesmärk on suurendada noorte sotsiaalseid oskuseid igapäevaeluga toimetulekuks ning anda neile praktilised oskused nii enda kui teiste abistamiseks vaimse tervise teemadel.

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?
Ole julge ja küsi! Kui ise oled enesekindel ja väärtustad enda tegemisi, siis ka teised näevad selle olulisust ja elavad kaasa.

Mis on teie meeskonnaliikmete taust?
Meie meeskonda kuuluvad Diana ja Karen, kes on sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika tudengid ning Sandra, kes lõpetas sel suvel psühholoogia magistrantuuri.  Oleme kolmekesi Mure Pooleksi ideid julgelt edasi vedanud ja kõik väljakutsed enda teadmiste ja oskuste kohaselt vastu võtnud. Enne Mure Pooleksit ei olnud meist keegi taolise ettevõtmisega tegelenud, seega avastame algatuse kallal tööd tehes iga päev enda kohta uusi asju.

Miks NULAsse kandideerisite?
Inkubaatoris osalemine oli meie suureks unistuseks juba päris algusaegadest. Leidsime, et see aitaks meil kiiremini oma eesmärkide suunas liikuda ja ehk õnnestuks ka mõned algajate vead tegemata jätta. Seni on kõik ootused täide läinud :)

Samadele küsimustele vastas ka asendusõpetajate süsteemi eestvedaja Teibi Torm:

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?
Iga päev vajab mõni koolitund asendamist, kuid kooli- ja lasteaia juhtidel on asendusõpetajaid raske leida, sest puudub süsteem, kuidas leida kiirelt ja mugavalt sobivaks ajaks sobiva kvalifikatsiooniga õpetaja.
Õpetajad peavad asendamiseks tegema ületunde, tundide ettevalmistuseks pole piisavalt aega ja tuleb asendada tunde ka ainetes, milles puudub kvalifikatsioon.

Lühiajaline mõju:teeme veebipõhise vahendussüsteemi kaudu kvalifitseeritud asendusõpetajad kättesaadavaks
Pikaajaline mõju: sotsiaalse ettevõttena suuname kasumi haridusuuendustesse.

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?
Meeskond, kes pole varem koos töötanud võib väga kiirelt ja tõhusalt tegutseda, kui eesmärgid ja rollid on selged.

Mis on teie meeskonnaliikmete taust?
Teibi Torm – projektijuht/IT
Maris Viires – värbaja
Priit Jõe - koolijuht
Jüri Käosaar – õpetaja

Miks NULAsse kandideerisite? 
Kuna kõik idee teostajad töötavad täisajaga mujal, siis on oluline, et oleks rütm ja toetus, et ideega teoks teha.
NULA koolitused ja mentorlus aitavad kiiremini tulemusteni jõuda.

Muide! Nii Mure Pooleks kui ka asendusõpetajate süsteemi ning ka kõiki teisi NULA inkubaatori algatusi kuuleb oma ideedest rääkimas juba sel laupäeval, 12. augustil Arvamusfestivalil. Alustame kaasava ühiskonna alal kell 11!

Kuhu kaovad noored õpetajad?

04. oktoober 2022

Uus kooliaasta on praeguseks juba üle kuu aja kestnud ja nii õpilastel kui õpetajatel on olnud aega koolieluga harjuda. Neile, kes käivad kooliteed juba mitmendat aastat, on kohanemine ilmselt olnud lihtsam. Esimese klassi lastele ja alustavatele õpetajatele aga on kõik uus ja põnev, kohati ehk veidi hirmuski. Koos õppeaasta algusega kõlavad järjest kõvemini hääled kvalifitseeritud õpetajate puudusest, läbipõlemisest ja õpetajatöölt lahkumisest. Neist viimasele küsimusele – kuidas püsivad õpetajad just õpetajatööl ning millistele ametikohtadele edasi liigutakse – otsiski statistikaamet sel kevadel ja suvel vastuseid Heateo Haridusfondi tellimusel.

Pirkko Valge: pöörame õpiharjumused pea peale

30. september 2022

"Haridusmaastikul on juhtunud see, et õpilaste hindamise tuules on õpetajad ise hakanud kartma eksimist. Õpetaja peaks justkui olema valmis alates esimesest päevast, kui ta klassi ette läheb, ja püsima eksimatuna kuni viimaseni. Eksimused käivad aga paratamatult arenguga kaasas," kirjutab Heateo Sihtasutuse tegevjuht Pirkko Valge Heateo värskes uudiskirjas. Juttu tuleb uudsetest lahendustest, mis aitavad õpetajatel samm-sammu haaval ja õpipartnerite toel end arendada.

Artur Taevere: koole ja õpetajaid tuleb toetada järjepidevalt

28. september 2022

Heateo Haridusfondi uue perioodi esimene toetus läks Eestis uudse Arengusammude programmi arendamiseks. Tegemist on Inglismaa õpetajate seas väga populaarse Steplabi platvormi spetsiaalselt Eesti õpetajate jaoks kohandatud versiooniga, mille juurutamist ja arendamist veab eest Artur Taevere. Intervjuus räägib Artur lähemalt nii Arengusammude sisust kui ka oma töistest tegemistest eri paigus üle maailma.

Vaata kõiki uudiseid