Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



Heateo juures on praktikant!

02. august 2018

Augustikuu on meie jaoks sel aastal alanud eriliselt põnevalt - meie juurde on kuuks ajaks tulnud praktikale Joyce Weil Prantsusmaalt! Kui Joyce meile praktikaletuleku sooviga kirjutas, siis valdas meid ainult puhas rõõm, et meie pisikest organisatsiooni on märgatud ja et kõigist võimalikest valikutest on soov just meie juurde tulla. 

„Ma armastan aidata“ annetuskeskkond kutsub üles tegema 100 heategu

08. juuni 2018

„Ma armastan aidata“ annetuskeskkond tähistab oma kümnendat sünnipäeva, kutsudes inimesi üle kogu Eesti tegema 100 suvist heategu. Abikäsi ootavad erinevad Eesti organisatsioonid nagu näiteks Vanurite Eneseabi-ja Nõustamisühing, SOS Lasteküla, Noored Kooli ja Eesti Vähihaigete Laste Vanemate Liit.

Palju õnne, Heategu!

28. mai 2018

Heategu loodi täpselt 15 aastat ja üks päev tagasi. Artur oli just naasnud oma Oxfordi õpingutelt ja näinud sealseid kodanikuühendusi, mis tegelesid laste vaesuse ja globaalsete teemadega. Tagasi Eestis, mis oli üle 10 aasta taas vaba, oli see maastik palju hõredam. Vabaühendusi oli, aga väheseid neist oli kuulda ja näha.

Vaata kõiki uudiseid