Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



Heateo Haridusfond rahastab asendusõpetajate veebiplatvormi 73 000 euroga

11. juuni 2019

Heateo Haridusfond rahastab Asendusõpetajate programmi (ASÕP) platvormi tehnilist arendust 73 000 euroga. ASÕP-i algatus lahendab olulist kitsaskohta Eesti haridussüsteemis, milleks on asendusõpetajate leidmise keerukus tuhandetele koolitundidele. Asendusõpetaja klassi ees.

Ma armastan aidata annetuskeskkonnaga liitus 18 uut organisatsiooni

06. juuni 2019

Swedbanki ja Heateo SA poolt loodud annetuskeskkond „Ma armastan aidata“ tähistab juunis oma 11. sünnipäeva. Eesti suurima annetusi vahendava platvormi kaudu on selle aja jooksul annetatud 1,2 miljonit eurot pea 100 heategevusorganisatsioonile. Võrreldes 10 aasta taguse ajaga, mil keskmine annetuskeskkonna vahendusel tehtud ühekordne annetus oli 3,2 eurot, küündib täna summa 20 euroni. Enim saavad toetust laste ning loomadega seotud valdkonnad, samas kui haridusteemad korjavad vaid ligi 5% kogu annetustest.

NULA inkubaatorisse esitati 82 ideed

08. aprill 2019

Ühiskondlikele algatustele mõeldud NULA inkubaatorisse esitati sel aastal 82 ideed, mis võiksid asuda lahendama mõnda Eesti ühiskonna olulist kitsaskohta. Ideed puudutasid erinevaid valdkondi haridusest eakate hoolduse ning ringmajanduseni.

Vaata kõiki uudiseid