Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



Heateo Haridusfond toetab Noored Kooli programmi 100 000 euroga

28. november 2019

Heateo Haridusfond toetab teise suure algatusena Noored Kooli programmi kasvu. Kahe aasta peale jaotuva 100 000 eurose toetuse tulemusel alustab järgmises Noored Kooli lennus senise 28 osaleja asemel 40 tulevast õpetajat ning ülejärgmises juba 50.

Heateo Mõjufond toetab mõjusa noorteprogrammi SPIN arengut 50 000 euroga

27. november 2019

SPIN-programmi edukust kinnitab värskelt valminud mõju-uuring. Üheksas omavalitsuses üle Eesti tegutsev programm tugevdab vastupidiselt vanuselisele trendile osalejate enesehinnangut, enesekontrolli ning protosiaalseid hoiakuid, õppeedukus paraneb aastase osalemise järel 10%, koolikohustuse täitmine 21% noortest.

Ägedad algatused maailmast

22. oktoober 2019

Juba neljal viimasel aastal kasvab NULA inkubaatorist välja arvukalt algatusi, kellel on potentsiaal lahendada olulisi probleeme Eesti ühiskonnas. Mitmed neist algatustest on inspiratsiooni saanud sarnastest ideedest maailmast.

Vaata kõiki uudiseid