Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



Margus Rink: unistan, et Heateo puudutus Eesti ühiskonnas oleks veel suurem

07. oktoober 2021

Kolm aastat tagasi, oktoobris 2018, sai Margus Rinkist Heateo SA nõukogu esimees. Nüüd, kui Marguse ametiaeg on läbi saanud, on hea hetk meenutada eredamaid hetki Heateo nõukogus tegutsemise ajast ja uurida, kuidas Heategu tema silme läbi muutunud on. Küsisime Marguselt sedagi, millisele ühiskondlikule valdkonnale tema süda kuulub.

Heateo Mõjuraport#2 on valmis ja avalik

07. oktoober 2021

Kaante vahele on saanud Mõjuraport #2, mille fookuses on Heateo Haridusfondi kaks esimest kooliaastat. Selle aja jooksul on fond panustanud sellesse, kuidas ja mida noored täna õpivad, aidanud tuua haridusse üle saja motiveeritud õpetaja ja pühendunud koolijuhtide arendamise teemadesse.

Heateo Haridusfondi algatused on jõudnud enamikku Eesti koolidest

07. oktoober 2021

Heateo Haridusfondist toetust saanud algatused on jõudnud ligi 80% Eesti koolidest ja mõjutanud ligi 40 000 õpilast üle Eesti, selgub Heateo Sihtasutuse värskest mõjuraportist.

Vaata kõiki uudiseid