Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



13 koolijuhti lähevad tippettevõtetesse praktikandiks

15. jaanuar 2023

Jaanuaris lähevad Eesti suurematesse pankadesse ja tehnoloogiaettevõtetesse pikale praktikale 13 haridusjuhti üle Eesti. Neljandat aastat toimuv praktikaprogramm annab uusi teadmisi ja ideid, kuidas veel paremini oma kooli juhtida. Esimesed koolijuhid on oma praktikat juba alustanud, teised teevad seda alates uuest nädalast.

“Ma armastan aidata” keskkonnas annetati eelmisel aastal 688 011 eurot

11. jaanuar 2023

Eesti inimesed annetasid eelmisel aastal “Ma armastan aidata” annetuskeskkonna kaudu kokku 688 011 eurot, mis tähistab uut rekordit keskkonna ajaloos. 54% sellest summast läks Eesti-sisestele, 46% Ukraina toetusprojektidele.

2022 - suurte raputuste ja väikeste võitude aasta

23. detsember 2022

"Alustasime aastat suure hooga, aga korraks jäi kõik seisma. Nii meie kui ka mitmed algatused võtsid hoogu maha ja mängisid plaane ümber," kirjutab Heateo SA tegevjuht Pirkko Valge aasta viimase uudiskirja juhtkirjas.

Vaata kõiki uudiseid