Martin Villig: Haridusfond otsib lahendusi neljale Eesti haridusvaldkonna probleemile
20. detsember 2018, Kärt KaasikKaasasutaja Martin Villig räägib Haridusfondi idee sünnist ja eesmärkidest.
Kuidas Haridusfondi idee sündis?
Tegelikult olime vend Markuse ja Transferwise’ist Taavetiga juba pikemat aega haridusvaldkonna üle südant valutanud ja arutlenud, kuidas panustada. Samas saime aru, et me ise teame valdkonnast liiga vähe ja seepärast kohtusime viimaste kuude jooksul paljude haridusvaldkonna ökosüsteemi osapooltega – õpetajate, õpilaste, koolijuhtide, algatuste ja valdkonna ekspertidega. Läbi nende vestluste ning uuringute lugemise jõudsime mitmete oluliste teemadeni. Saime aru, et tahaksime nende probleemide lahendamisse panna nii enda aega kui raha. Rääkisime oma mõttest sõpradele ja lühikese ajaga selgus, et huvi hariduse vastu on suur.
Mis on peamised probleemid, millega Haridusfond tegeleb?
Meile jäi silma neli teemat. Esiteks see, et peale põhikooli ei lähe hulk noori edasi õppima. Mis nendest noortest saab? See on ühtlasi tööandja kui ühiskonna vaatest suur risk. Teiseks näeme, et õpetajaskond vananeb. Kui 2007 aastal oli 38% õpetajaskonnast üle 50-aastased, siis 10 aastat hiljem juba 49%. Konkursid ülikoolis õpetajaametitesse on jätkuvalt 0.9 huvilist ühele kohale. See trend ei ole jätkusuutlik. Kolmandaks teeb meile muret koolijuhtimise kvaliteet ehk kuidas tuua koolidesse visiooniga ja ägedad juhid, kellest me kuuleme ja kelle juhitud koolides tahavad õpetajad õpetada ja õpilased rõõmuga õppida.
Kuna paljud fondi asutajad on infotehnoloogia taustaga, siis erilise tähelepanu all on koolinoorte STEAM ehk loodus- ja täppisteaduste ained ning loovuse ja meeskonnatöö oskuste arendamine.
Kuidas te Heateo Sihtasutuse juurde jõudsite?
Heateol on 15-aastane kogemus elujõuliste sotsiaalsete algatuste juhtimisel ja käivitamisel ning Heateo kogemused annavad Haridusfondile juhtimisele palju juurde.
Milliseid ideid Haridusfond ootab?
Otsime algatusi, millel on laiem mõju ja mis suudavad lahendada mõnda neljast eelnimetatud probleemist. Otsime tiime, kellel on potentsiaal selliseid ideid jõuliselt ellu viia. Vajalik oleks, et neid ideid ja lahendusi on varasemalt maailmas testitud ja mõõdetud ehk põhineks uurimustööl. Ehk mujal loodud ideede Eesti konteksti toomine. Või Eestis sündinud ideed, mis lahendavad meie koolide probleeme ning on skaleeritavad ja laiendatavad kõikidesse Eesti koolidesse ja potentsiaalselt ka välismaale.
Lisaks rahalisele toele panustame ka oma aega ja teadmisi, et tagada algatuste elujõulisus.
LISAINFO:
Haridusfondi asutajaliikmed on Eesti ettevõtjad Alari Aho, Riivo Anton, Viljar Arakas, Ahti Heinla, Martin ja Terje Henk, Taavet Hinrikus, Gerri Kodres, Norris Koppel, Kristo Käärmann, Rain Lõhmus, Piret ja Veljo Otsason, Jaan Pillesaar, Martin Rand, Risto Rossar, Tõnu Runnel, Ragnar Sass, Helen ja Martin Tajur, Annika Tallinn, Dina ja Hannes Tamjärv, Ede ja Sten Tamkivi, Kalev Tanner, Sten Tikk, Priit Vaikmaa, Peep Vain, Kaido Veske, Mari-Liis ja Martin Villig. Ettevõtetest rahastavad fondi Civitta, Contriber, Eften, Helmes, Lingvist, Monese, Pipedrive, Superangel, Taxify ja TransferWise.
Loe fondi kohta rohkem siit.

Valminud on uus tööriist haridusjuhtide arengu toetamiseks
25. mai 2023
Täna, 25. mail andsid Eesti Koolijuhtide Ühendus ja Heateo Haridusfond haridus- ja teadusministeeriumile üle uue haridusjuhtide kompetentsi- ja karjäärimudeli, mis on abiks nii haridusjuhtide värbamisel, nende arendamisel kui ka edasisel karjääri planeerimisel.

Tule Heateo kogukonnaüritusele 16. mail!
05. mai 2023
Heateo Sihtasutus alustab sel kevadel uut üritustesarja, mille raames kohtuvad huvilised, vabatahtlikud ning vabaühendused. Sarja "Heateo jutud" raames räägime sellest, mida tähendab töö kolmandas sektoris, vabatahtlikuks olemine ning millised on võimalused mõjusaks panustamiseks.

Värske käsiraamat on abiks parimate koolijuhtide leidmisel ja värbamisel
05. mai 2023
Heateo Haridusfondi toel valmis aprillis koolipidajatele mõeldud käsiraamat haridusjuhi värbamise ja valiku tulemuslikuks korraldamiseks. Haridusfondi jaoks on koolijuhtimise kvaliteet üks kolmest fookusteemast ja tee selleni algab kvaliteetsest värbamisest. Meie jaoks on oluline, et koolijuhtide värbamine oleks professionaalne ja saaksime Eesti koolidesse võimalikult tugeva juhiprofiiliga inimesed.