Menüü

Maailma esimese SIBi õpikohad

01. veebruar 2016, anna.lindpere
Maailma esimene SIB käivitati 2010. aastal Suurbritannia justiitsminiseeriumi ja Social Finance’i koostööl. Tänaseks on avalikustatud raport, mis pakub olulisi õppimiskohti mudeli rakendamiseks ja edasiarendamiseks ka Eestis.
 

Suurbritannias seati SIBi puhul eesmärgiks vähendada lühiajaliselt kinnipeetavate uute korduvrikkumiste arvu 12 kuud peale vabanemist vähemalt 7,5% võrreldes kontrollgrupiga. Social Finance kogus 17 erinevalt investorilt 5 miljonit naelsterlingilt, et rahastada kuue aasta jooksul mitmest organisatsioonist koosnevat konsortsiumi, kes töötasid 3000 Peterborough vanglast vabanenud vangiga. Osapooled leppisid kokku, et kui tulemus saavutatakse, siis riik maksab investoritele oma algse investeeringu kuni 13% intressiga aastas kaheksa aasta jooksul tagasi. 2014. aasta suvel avalikustati esimese etapi tulemused - lühiajalise vanglakaristuse saanud vangide retsidiivsus vähenes tänu uuele sekkumisele 8,6%. Lõplikud tulemused selguvad sel aastal.


Detsembris avalikustatud raport hindab projekti sisulist tegevust ja toob välja 5 põhilist õpikohta:

1) pühendunud koordinaator koostöösuhete juhtimisel ja loomisel on üks edu teguritest;

2) kommunikatsioon erinevate osapoolte vahel ja info juhtimine on ajamahukas ning eeldab monitoorimist terve projekti jooksul;

3) antud projekt oli innovaatiline mitmest aspektist, kuid sarnaseid innovatsioone on täheldatud ka SIBi mudeli väliselt;

4) teenuse saajad hindasid, et pakutud praktilised teenused on kesksel kohal õigusrikkumiste tsüklist väljasaamisel - samas on uurijad välja toonud, et antud lähenemise mõju ei pruugi olla pikaajaline;

5) vabatahtlike tugi oli projekti elluviimisel ääretult oluline, kuid nende kaasamine võib osutuda keeruliseks.


Vaata täismahus raportit õpikohtade osas siit.

Kuhu kaovad noored õpetajad?

04. oktoober 2022

Uus kooliaasta on praeguseks juba üle kuu aja kestnud ja nii õpilastel kui õpetajatel on olnud aega koolieluga harjuda. Neile, kes käivad kooliteed juba mitmendat aastat, on kohanemine ilmselt olnud lihtsam. Esimese klassi lastele ja alustavatele õpetajatele aga on kõik uus ja põnev, kohati ehk veidi hirmuski. Koos õppeaasta algusega kõlavad järjest kõvemini hääled kvalifitseeritud õpetajate puudusest, läbipõlemisest ja õpetajatöölt lahkumisest. Neist viimasele küsimusele – kuidas püsivad õpetajad just õpetajatööl ning millistele ametikohtadele edasi liigutakse – otsiski statistikaamet sel kevadel ja suvel vastuseid Heateo Haridusfondi tellimusel.

Pirkko Valge: pöörame õpiharjumused pea peale

30. september 2022

"Haridusmaastikul on juhtunud see, et õpilaste hindamise tuules on õpetajad ise hakanud kartma eksimist. Õpetaja peaks justkui olema valmis alates esimesest päevast, kui ta klassi ette läheb, ja püsima eksimatuna kuni viimaseni. Eksimused käivad aga paratamatult arenguga kaasas," kirjutab Heateo Sihtasutuse tegevjuht Pirkko Valge Heateo värskes uudiskirjas. Juttu tuleb uudsetest lahendustest, mis aitavad õpetajatel samm-sammu haaval ja õpipartnerite toel end arendada.

Artur Taevere: koole ja õpetajaid tuleb toetada järjepidevalt

28. september 2022

Heateo Haridusfondi uue perioodi esimene toetus läks Eestis uudse Arengusammude programmi arendamiseks. Tegemist on Inglismaa õpetajate seas väga populaarse Steplabi platvormi spetsiaalselt Eesti õpetajate jaoks kohandatud versiooniga, mille juurutamist ja arendamist veab eest Artur Taevere. Intervjuus räägib Artur lähemalt nii Arengusammude sisust kui ka oma töistest tegemistest eri paigus üle maailma.

Vaata kõiki uudiseid