Menüü

Koolijuhid jagasid praktikamuljeid ja kergitasid katet edasistelt plaanidelt

11. mai 2022, katrin
11 koolijuhti veetsid selle aasta alguses kolm kuud praktikantidena Eesti tippettevõtetes, et saada uusi kogemusi ja teadmisi, mida oma koolis rakendada. Programm kestab veel kuni sügiseni, kuid ettevõttepraktika on nüüdseks läbi ja koolijuhid on naasnud oma tööpostile. Kõik programmi osalised said enne õppeaasta lõppu kokku, et omavahel kogemusi jagada ja edasistelt plaanidelt katet kergitada.

Haridusjuhtide praktikaprogrammi kolmas lend (vasakult): Imbi Viisma (Kadrioru Saksa Gümnaasium), Kairi Kolk (Kammeri Kool), Ruth Ahven (Tartu Veeriku Kool), Sirli Väinsar (Tallinna Tondi Kool), Henrik Salum (Gustav Adolfi Gümnaasium), Erle Kuusik (Tallinna K. Pätsi Vabaõhukool), Andrei Kante (Lasnamäe Gümnaasium, Lasnamäe Vene Gümnaasium), Alina Braziulene (Tartu Aleksander Puškini Kool), Rando Kuustik (Jakob Westholmi Gümnaasium), Jekaterina Tšerepannikova (Püünsi Kool), Raini Jõks (Tartu Rakenduslik Kolledž). 

Koolijuhid olid valmistanud koos oma praktikaettevõttega kokkuvõtvad videod praktikaperioodist. Ülesandele oli lähenetud erinevate nurkade alt, ent kõigist videotest tuli esile, et praktikakogemus oli koolijuhtide jaoks arendav ja innustav.

Läbiva teemana jäi koolijuhtide tagasisidest kõlama, kui oluline on inimeste hoidmine. Seda kogeti nii praktikaettevõtetes “omal nahal” kui ka nimetati ühe oma peamise eesmärgina koolijuhi ametis. Mitmed koolijuhid plaanivad võtta ka koolis kasutusele 1:1 vestlused, kujundada sisulisemaks tagasiside andmist, kaasata oma meeskondi senisest rohkem eesmärkide seadmisesse jpm.


Tallinna Konstantin Pätsi Vabaõhukooli juht Erle Kuusik tõi oma kogemust peegeldades välja, et elus pole olnud pikalt sellist perioodi, kus kümne nädala jooksul oleks tähtsaim päevaülesanne õppida ja areneda. “Viimati oli see nii ilmselt omaenda kooliajal,” märkis Erle Kuusik.

Praktikaprogramm läheb edasi iseseisva tööga - iga koolijuht planeerib ja viib ellu oma koolis mõne konkreetse projekti või arenduse. Selle jaoks on tal jätkuvalt nii ettevõttepoolse mentori kui ka Fontese tugi. Lõplikke kokkuvõtteid ja ülevaateid edusammudest teeb praktikaprogrammi kolmas lend sügisel, kui koolijuhid annavad teatepulga üle programmi neljandas lennus osalejatele.

Kuhu kaovad noored õpetajad?

04. oktoober 2022

Uus kooliaasta on praeguseks juba üle kuu aja kestnud ja nii õpilastel kui õpetajatel on olnud aega koolieluga harjuda. Neile, kes käivad kooliteed juba mitmendat aastat, on kohanemine ilmselt olnud lihtsam. Esimese klassi lastele ja alustavatele õpetajatele aga on kõik uus ja põnev, kohati ehk veidi hirmuski. Koos õppeaasta algusega kõlavad järjest kõvemini hääled kvalifitseeritud õpetajate puudusest, läbipõlemisest ja õpetajatöölt lahkumisest. Neist viimasele küsimusele – kuidas püsivad õpetajad just õpetajatööl ning millistele ametikohtadele edasi liigutakse – otsiski statistikaamet sel kevadel ja suvel vastuseid Heateo Haridusfondi tellimusel.

Pirkko Valge: pöörame õpiharjumused pea peale

30. september 2022

"Haridusmaastikul on juhtunud see, et õpilaste hindamise tuules on õpetajad ise hakanud kartma eksimist. Õpetaja peaks justkui olema valmis alates esimesest päevast, kui ta klassi ette läheb, ja püsima eksimatuna kuni viimaseni. Eksimused käivad aga paratamatult arenguga kaasas," kirjutab Heateo Sihtasutuse tegevjuht Pirkko Valge Heateo värskes uudiskirjas. Juttu tuleb uudsetest lahendustest, mis aitavad õpetajatel samm-sammu haaval ja õpipartnerite toel end arendada.

Artur Taevere: koole ja õpetajaid tuleb toetada järjepidevalt

28. september 2022

Heateo Haridusfondi uue perioodi esimene toetus läks Eestis uudse Arengusammude programmi arendamiseks. Tegemist on Inglismaa õpetajate seas väga populaarse Steplabi platvormi spetsiaalselt Eesti õpetajate jaoks kohandatud versiooniga, mille juurutamist ja arendamist veab eest Artur Taevere. Intervjuus räägib Artur lähemalt nii Arengusammude sisust kui ka oma töistest tegemistest eri paigus üle maailma.

Vaata kõiki uudiseid