Menüü

Koolijuhid jagasid praktikamuljeid ja kergitasid katet edasistelt plaanidelt

11. mai 2022, katrin
11 koolijuhti veetsid selle aasta alguses kolm kuud praktikantidena Eesti tippettevõtetes, et saada uusi kogemusi ja teadmisi, mida oma koolis rakendada. Programm kestab veel kuni sügiseni, kuid ettevõttepraktika on nüüdseks läbi ja koolijuhid on naasnud oma tööpostile. Kõik programmi osalised said enne õppeaasta lõppu kokku, et omavahel kogemusi jagada ja edasistelt plaanidelt katet kergitada.

Haridusjuhtide praktikaprogrammi kolmas lend (vasakult): Imbi Viisma (Kadrioru Saksa Gümnaasium), Kairi Kolk (Kammeri Kool), Ruth Ahven (Tartu Veeriku Kool), Sirli Väinsar (Tallinna Tondi Kool), Henrik Salum (Gustav Adolfi Gümnaasium), Erle Kuusik (Tallinna K. Pätsi Vabaõhukool), Andrei Kante (Lasnamäe Gümnaasium, Lasnamäe Vene Gümnaasium), Alina Braziulene (Tartu Aleksander Puškini Kool), Rando Kuustik (Jakob Westholmi Gümnaasium), Jekaterina Tšerepannikova (Püünsi Kool), Raini Jõks (Tartu Rakenduslik Kolledž). 

Koolijuhid olid valmistanud koos oma praktikaettevõttega kokkuvõtva video praktikaperioodist. Ülesandele oli lähenetud erinevate nurkade alt, ent kõigist videotest tuli esile, et praktikakogemus oli koolijuhtide jaoks arendav ja innustav.

Läbiva teemana jäi koolijuhtide tagasisidest kõlama, kui oluline on inimeste hoidmine. Seda kogeti nii praktikaettevõtetes “omal nahal” kui ka nimetati ühe oma peamise eesmärgina koolijuhi ametis. Mitmed koolijuhid plaanivad võtta ka koolis kasutusele 1:1 vestlused, kujundada sisulisemaks tagasiside andmist, kaasata oma meeskondi senisest rohkem eesmärkide seadmisesse jpm.


Tallinna Konstantin Pätsi Vabaõhukooli juht Erle Kuusik tõi oma kogemust peegeldades välja, et elus pole olnud pikalt sellist perioodi, kus kümne nädala jooksul oleks tähtsaim päevaülesanne õppida ja areneda. “Viimati oli see nii ilmselt omaenda kooliajal,” märkis Erle Kuusik.

Praktikaprogramm läheb edasi iseseisva tööga - iga koolijuht planeerib ja viib ellu oma koolis mõne konkreetse projekti või arenduse. Selle jaoks on tal jätkuvalt nii ettevõttepoolse mentori kui ka Fontese tugi. Lõplikke kokkuvõtteid ja ülevaateid edusammudest teeb praktikaprogrammi kolmas lend sügisel, kui koolijuhid annavad teatepulga üle programmi neljandas lennus osalejatele.

Vaata galeriid kohtumisest (fotod: Aron Urb)

Eesti õpilane on väsinud ja tal on raske keskenduda, selgub Helge äpi kasutajate tagasisidest

23. mai 2022

Eesti õpilaste heaolu hindava Helge mobiilirakenduse kaudu kogutud andmed näitavad, et koolilapsed on sellel kevadel eriti väsinud ja keskendumisraskustes. Üheksanda klassi õpilaste puhul on märgata läbipõlemise tunnuseid. Helge Kooli algatus aitab koolirõõmu kaotavaid õpilasi õigeaegselt märgata ja toetada. Et veelgi rohkem koole saaksid Helge Kooli süsteemi kasutada, toetab selle edasiarendusi Heateo Mõjufond.

Heateo Haridusfond investeeris idufirmasse, mis plaanib revolutsiooni loodusainete õpetamises

18. mai 2022

Eesti suurim haridusvaldkonna filantroopiafond otsustas investeerida idufirmasse Praktikal, mis pakub katsevahenditest, õppetarkvarast ja juhenditest koosnevat terviklahendust loodusainete õpetamiseks.

Heateo SA liitus Eesti esimese laiapõhjalise sotsiaalse ettevõtluse ja innovatsiooni koostöökokkuleppega

10. mai 2022

Sotsiaalse ettevõtluse ja innovatsiooni arengupäeval Tallinnas sõlmiti laiapõhjaline koostöökokkulepe valdkonna arendamiseks. Osalised leppisid kokku, et teevad koostööd nii ühise visiooni seadmisel kui ka tugiprogrammide ja rahastusmudelite arendamisel, samuti uuringute korraldamisel.

Vaata kõiki uudiseid