Menüü

Koolijuhid jagasid praktikamuljeid ja kergitasid katet edasistelt plaanidelt

11. mai 2022, Katrin Arvisto
11 koolijuhti veetsid selle aasta alguses kolm kuud praktikantidena Eesti tippettevõtetes, et saada uusi kogemusi ja teadmisi, mida oma koolis rakendada. Programm kestab veel kuni sügiseni, kuid ettevõttepraktika on nüüdseks läbi ja koolijuhid on naasnud oma tööpostile. Kõik programmi osalised said enne õppeaasta lõppu kokku, et omavahel kogemusi jagada ja edasistelt plaanidelt katet kergitada.

Haridusjuhtide praktikaprogrammi kolmas lend (vasakult): Imbi Viisma (Kadrioru Saksa Gümnaasium), Kairi Kolk (Kammeri Kool), Ruth Ahven (Tartu Veeriku Kool), Sirli Väinsar (Tallinna Tondi Kool), Henrik Salum (Gustav Adolfi Gümnaasium), Erle Kuusik (Tallinna K. Pätsi Vabaõhukool), Andrei Kante (Lasnamäe Gümnaasium, Lasnamäe Vene Gümnaasium), Alina Braziulene (Tartu Aleksander Puškini Kool), Rando Kuustik (Jakob Westholmi Gümnaasium), Jekaterina Tšerepannikova (Püünsi Kool), Raini Jõks (Tartu Rakenduslik Kolledž). 

Koolijuhid olid valmistanud koos oma praktikaettevõttega kokkuvõtvad videod praktikaperioodist. Ülesandele oli lähenetud erinevate nurkade alt, ent kõigist videotest tuli esile, et praktikakogemus oli koolijuhtide jaoks arendav ja innustav.

Läbiva teemana jäi koolijuhtide tagasisidest kõlama, kui oluline on inimeste hoidmine. Seda kogeti nii praktikaettevõtetes “omal nahal” kui ka nimetati ühe oma peamise eesmärgina koolijuhi ametis. Mitmed koolijuhid plaanivad võtta ka koolis kasutusele 1:1 vestlused, kujundada sisulisemaks tagasiside andmist, kaasata oma meeskondi senisest rohkem eesmärkide seadmisesse jpm.


Tallinna Konstantin Pätsi Vabaõhukooli juht Erle Kuusik tõi oma kogemust peegeldades välja, et elus pole olnud pikalt sellist perioodi, kus kümne nädala jooksul oleks tähtsaim päevaülesanne õppida ja areneda. “Viimati oli see nii ilmselt omaenda kooliajal,” märkis Erle Kuusik.

Praktikaprogramm läheb edasi iseseisva tööga - iga koolijuht planeerib ja viib ellu oma koolis mõne konkreetse projekti või arenduse. Selle jaoks on tal jätkuvalt nii ettevõttepoolse mentori kui ka Fontese tugi. Lõplikke kokkuvõtteid ja ülevaateid edusammudest teeb praktikaprogrammi kolmas lend sügisel, kui koolijuhid annavad teatepulga üle programmi neljandas lennus osalejatele.

Värskeid koostöid!

21. september 2023

September on huvitav kuu - toob endaga uut energiat, inspiratsiooni ning tegutsemistahet, kirjutab Heateo Haridusfondi portfellijuht Kadri Väljaste meie septembrikuise uudiskirja sissejuhatuseks. "Heateo jaoks on suurte ambitsioonide, innukuse ja energia säilitamisel peamiseks märksõnaks koostöö."

Üüriplatvormi Rendin looja aitab arendada asendusõpetajate vahendamise IT-süsteemi

20. september 2023

Asendusõpetajate vahendamine koolidesse on mahukas töö, mille paremaks korraldamiseks on MTÜ ASÕP arendamas uut IT süsteemi. Kui Heateo Haridusfondi toetaja, tarkvarainsener Alar Mäerand kuulis, et projektimeeskonnal oleks abi vaja, võttis ta väljakutse vastu ja asus mentori rolli. Intervjuus räägib Alar lähemalt, miks ta oma aega sellesse projekti panustab ja milline on kõige suurema mõjuga investeering tema jaoks.

Terje Äkke: et õpilased saaksid koolist parima võimaliku õpikogemuse, tasub toetada õpetajaid

19. september 2023

Alates maikuust töötab Arengusammude programmi haridusjuhina Terje Äkke, kelle pagasis on 25 aastat kogemust õpetaja, õppejuhi ja õpetajate juhendajana. Nüüd rakendab ta oma teadmisi selleks, et aidata Eesti koolide õpetajatel oma igapäevaväljakutsetega paremini toime tulla. Abivahendiks on Inglismaa õpetajate poolt välja töötatud ning Eesti teadlaste ja haridusekspertide poolt siinse kooli jaoks kohandatud Arengusammude programm, mille kasutuselevõttu Eestis toetab Heateo Haridusfond.

Vaata kõiki uudiseid