Inspireerivad kampaaniad ja ettevõtmised maailmast

Igal aastal enne jõule tõuseb inimeste soov üle maailma teha
midagi head. See ei peegeldu ainult kiiresti täituvates annetuskastides, vaid
ka ettevõtete tegevuses. Nii avataksegi novembris ja detsembris üle-maailma
erinevaid põnevaid sotsiaalseid kampaaniad suurte ettevõtete poolt.

Hoidsin sellel aastal silma peal ja toon välja näited mõjusatest sotsiaalsetest kampaaniatest ning case study’dest,
kus ettevõtted on otsustanud sekkuda erinevaite ühiskondlike probleemide lahendamisse oma võimekuste pealt.

 


1. Viiruste vastast
tarkvara pakkuv ettevõtte Norton’i kampaania küberkiusamise teadlikuse
tõstmiseks

 

Tegemist on ühe väga emotsionaalse teemaga, mis puudutab
täna paljusid lapsi. Norton pakub iga päevaselt viiruste vastast tarkvara,
kaitstes nii inimeste arvuteid pahavara eest. Antud kampaaniaga on aga astutud
samm edasi ning püütakse kaitsta nn pahavara eest ka neid, kes ise ennast alati
kaitsta ei oska – lapsi. Kampaania peamiseks eesmärgiks on panna vanemad oma
lastega rääkima, et laps ei jääks oma murega üksinda. Eesmärgini loodetakse jõuda tasuta alla
laetava küberkiusamise olemust kirjeldava käsiraamatuga, mis peaks andma
lapsevanemale arusaama, kuidas mõista, kas tema last kiustakse
virtuaalmaailmas. Lisaks on loodud hashtag #Raisourvoices. Kuigi kampaaniavideo on tõesti muljetavaldav
ning paneb ilmselt mõtlema iga ühe, siis oleks siit edasi vaja veel teha väga
mitu sammu, et ka päriselt virtuaalkiusamine ei murraks õrnas eas last. Kui
ainult käsiraamat ja video suudaks kiusamist murda, siis ilmselt elaksime palju
õnnelikumas maailmas.

Vaata kampaaniavideot SIIT.

 


2. IKEA kampaania
toetamaks sõjakoldes elavaid süürlasi

 

IKEA, kes on tuntud taskukohase ja skandinaavialiku mööbli
poolest ehitas ühte enda Norra poodi ilusate elutubade kõrvale Süüria pere
kodu, kus puuduvad kõik meile tavalised mugavused nagu voodi või köök. Iga
eseme juurde loodud ruumis on pandud ka lipik, kus on kirjas, mida saab inimene
teha selleks, et süürlasi ka ise aidata. Nii on tehtud külastajale annetamine
väga lihtsaks ning probleem käega katsutavaks.

Vaata kampaaniavideot SIIT.


3. Stiilsed kampsunid,
mis muudavad naisvangide elu

 

Taanist pärit sotsiaalne ettevõte CARCEL, sai alguse, kui
ettevõte algataja Veronica D’Souza elas Keenias ning külastas ühte sealset
naistevanglat, et näha, millised naised seal on ning millega nad tegelevad.
Tema üllatuseks olid naised selles kinnipidamisasutuses täiesti tavalised
inimesed, kes olid reeglina pärit vaesematest piirkondadest ja vangis
mitte-vägivaldsete kuritegude eest. Oma päevi saatsid nad mööda peamiselt
kududes ja õmmeldes. Veronica saigi sealt idee, et miks mitte toetada nende
naiste tulevikku pakkudes neile nende tehtud töö eest ka tasu ning samal ajal
toota stiilseid riideid kohalikest materjalidest. Täna viib ta läbi programmi
Peruus, kuid järgmisena plaanib juba liikuda Indiasse.

Loe kampaaniast rohkem SIIT.

 


4. Mantel, mis annab sooja ka külmadel tänavatel

 

The Empowerment Plan on Ameerikast pärit sotsiaalne
ettevõte, mis toodab soojasid jopesid, mida saab kasutada ka magamiskotina.
Jopede tootmiseks palgatakse üksik vanemaid, varjupaikades elavaid inimesi ning
endiseid kodutuid, kes saavad pärast väljaõppe läbimist endale töökoha. The Empowerment
Plan aitab seeläbi nii kunagisi kui ka praeguseid kodutuid oma elu paremaks
muutmisel.

Vaata videot SIIT. 

Jaga