Heateo Mõjuraport#2 on valmis ja avalik

Kaante vahele on saanud Mõjuraport #2, mille fookuses on Heateo Haridusfondi kaks esimest kooliaastat. Selle aja jooksul on fond panustanud sellesse, kuidas ja mida noored täna õpivad, aidanud tuua haridusse üle saja motiveeritud õpetaja ja pühendunud koolijuhtide arendamise teemadesse.


Mõjuraport #2 esitlus Heateo kogukonnale 7. oktoobril 2021 (foto: Iris Kivisalu)

Heateo Haridusfond on kahe aasta jooksul toetanud 11 algatust, mis on tänu sellele jõudnud 80% Eesti koolideni ja mõjutanud ligi 40 000 Eesti õpilast. Fond on seni teinud toetusotsuseid 708 692 euro eest, enamik sellest on läinud MATIK-oskusi edendavate algatuste toetuseks ja õpetajate järelkasvu suurendamiseks.

Asendusõpetajate programm ja algatus Noored Kooli on kahepeale toonud Eesti koolidesse ligi 200 uut õpetajat, mis annab veidi leevendust Eesti hariduse ühele teravamale murekohale. Nende algatuste kaudu on õpilaste ette jõudnud uued inspireerivad eeskujud, kes innustavad õppima ja haridust väärtustama. Rõõmu teeb, et Noored Kooli programm on hoogsalt kasvamas, programmi kandideerinute arv on kahekordistunud. Haridusfondi toetus ongi suunatud sellele, et algatus saaks kaasata programmi oluliselt rohkem osalejaid.

MATIK-oskuste õpet ehk matemaatikal, teadusel, tehnoloogial, inseneerial ning kunstidel põhinevat praktilist õpet edendavaid algatusi on aastate jooksul jõudnud fondi juurde kõige rohkem. Toetust saanud algatustest tegeleb selle suunaga viis – HK Unicorn Squad, codesters.club, kood/Jõhvi, 99math ja Haridusfondi eestvõttel testitud videoprojekt.

Kui fond käivitus ja alustasime ideede vastuvõtmist, selgus kiiresti, et koolijuhtimise algatusi laekub vähe. Seetõttu võtsime initsiatiivi ja käivitasime koos Tallinna Haridusametiga haridusjuhtide praktikaprogrammi. Nüüdseks on see laienenenud koos Haridus- ja Teadusministeeriumi, Tartu linna ja Viimsi vallaga üle-eestiliseks. Praktikaprogrammist on välja kasvanud koolijuhtide värbamise pilootprojekt ja karjäärimudeli loomine, mis on fondi fookuses ka edaspidi.

Haridusfondi neljas fookusteema on haridustee katkemine, selles valdkonnas on fond toetanud kahte pilootprojekti. Praxise Häirekella-projekt on suunatud sellele, et väheneks õpingute katkestamine gümnaasiumiastmes ning Tagasi Kooli e-õppekäigud ehk erinevate ametite tutvustused aitavad põhikooliõpilastel teha teadlikumaid valikuid oma haridustee jooksul.

Olulistele probleemidele lahenduste leidmine, ideede testimine ja nende skaleerimine saab toimuda ainult koostöös. Meil on väga hea meel sisuka ja tiheda koostöö üle Haridus- ja Teadusministeeriumiga. Minister Liina Kersna hindab Heateo Haridusfondi puhul seda, et rahastust on jagunud mitmekülgsetele algatustele ning fond on pidanud oluliseks teaduspõhisust ja jätkusuutlikkust. “Olen seni tehtu põhjal veendunud, et Heateo Haridusfondi eestvedajad mõistavad, et haridusse panustades panustatakse tulevikku,” ütleb Kersna.

Mõjuraporti teine osa on pühendatud Heateo Mõjufondi tulemustele. Eelmise aastaga lõppes fondi esimene kolmeaastane periood ja sellel aastal algas uus. Fondi teise perioodi käivitamine oli keeruliste aegade kiuste edukas ja kasvatas meie toetajate ringi. 

Seni on Mõjufond toetanud kuute eriilmelist algatust. Tegutseme algatustega väga tihedas koostöös ning panustame nende kasvu ja arengusse nii enda kui pro bono partnerite töötunde. Oleme oma toetuse suunanud just tiimide tugevdamisesse, sest usume, et lahenduste leidmine algab võimekatest inimestest. Vaadates algatuste tegevusulatuse ja mõju kasvu, usume, et loome ka fondina olulist väärtust.

Jaga