Menüü

Heateo ja Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku loodud tööriistad pakuvad vabaühendustele tuge innovatsiooni arendamisel

02. detsember 2015, anna.lindpere

Kaheksa kuud tagasi käivitatud Heateo Sihtasutuse ja MTÜ Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik (SEV) projekt on jõudnud oma tegemistega lõpusirgele. Tänu Vabaühenduste Fondi toele arendati välja juhenditega tööriistad, mille eesmärk on tõsta vabaühenduste võimekust uute algatuste (teenus, tegevussuund jmt) kujundamisel ning käivitamisel.


Selleks analüüsis meeskond olemasolevaid tööriistu, katsetas ning kohandas neid.

Kõigepealt prooviti tööriistad läbi enda peal ehk siis Heateo ja SEVi meeskonnad käisid läbi kolmepäevase koolitustsükli. SEVil oli fookuses mõju portaal ning Heateol strateegilise filantroopia nõustamisteenus. Tehti ka kodutöid, sh intervjuusid ja väärtuspakkumise testimist sihtrühma peal.

 

Koolitusprogramm, mis viib murekohtade tuumani

Neljateistkümnest kandideerijast valiti välja 5 vabaühendust: MTÜ Mondo; Ida-Harjumaa Invaühing MTÜ; Saunja Loodushariduskeskus; MTÜ Pagula; Tagasi Kooli, kes said osaleda sotsiaalse innovatsiooni (SI) tööriistade kasutusoskuste kolmel koolitusel oktoobri ja novembri vältel. Koolitusprogrammi jaoks välja valitud ning kohandatud tööriistad (probleemipuu, seotud osapooled, persoona, väärtuspakkumine, sotsiaalsete praktikate lõuend, kliendi teekond) koos juhendamise ning kodutöödega, aitasid meeskondadel põhjalikult välja selgitada oma sihtrühma probleemid ja vajadused ning kujundada nendele probleemidele ja vajadustele mõjusad lahendused.

 

Tee selgemate plaanideni

Tagasisides toodi välja, et koolitus aitas meeskonnal kokku kasvada ühtsustades meeskonna plaane. Lisaks kiideti hästi ettevalmistatud tööpõhjasid ning põnevaid arutelusid, mis aitasid ideedega edasi tegudeni liikuda. Projektimeeskond sai samuti juurde uut indu näha veel vaeva tööpõhjade täiendamisel.

 

MTÜ Pagula esindajad, kelle eesmärgiks oli leida võimalikult head lahendused, kuidas Läänemaalastele selgitada pagulaste vastu võtmise vajadust ning teha koostööd vajalike teenusepakkujatega (majutus, keeleõpe, kohanemisõpe ja tugiisikud), tundsid, et lahkusid koolituselt juba palju selgemate plaanidega. Tööriistade abiga on meeskonnal nüüd selge, milliseid samme on vaja veel astuda.

 

Koostöö viib sihile

Paralleelselt töötati välja ka päris uued tööpõhjad SEVi sotsiaalse ettevõtluse arenguprogrammi seitsme töötoa baasilt, mida juhendasid Tartu Ülikooli sotsiaalse innovatsiooni ja sotsiaalsete praktikate uurimisrühma liikmed. Viimase metoodika toetuseks kujundas disainer 13 sotsiaalsete praktikate tööpõhja. Kuna tegu on uudse lähenemisega, siis nende kasutamine on eelkõige mõeldud koos pikema toetava koolitusprogrammiga.

 

Lisaks tööriistadele valmis protsessi jooksul ka raport soovitustega asjaosalistele, kuidas luua keskkonda, mis soodustaks ning toetaks vabaühenduste innovatsiooni võimekust ja julgustaks vabaühendusi rohkem katsetama uue algatustega. Loe raportit siit.

 

Koolituse kasu ulatub seminariruumist kaugemale

Ühe kõige olulisema tulemusena toob projektimeeskond välja, et koolituses osalejad oskavad kasutada nüüd õpetatud tööriistu ning saavad oma teadmisi jagada ka teistega. Tööriistadest on kindlasti abi nii koolituste või arenguprogrammide läbiviimisel kui ka igapäevastes tööülesannetes, kuna loodud tööpõhi aitab kiirelt ning süsteemselt läbi mõelda kitsaskohad ning edasi liikuda.

 

Täname kõiki organisatsioone, kes osalesid aktiivselt koolitustel ning Avatud Eesti Fondi Vabaühenduste Fondi toe eest.



Kuhu kaovad noored õpetajad?

04. oktoober 2022

Uus kooliaasta on praeguseks juba üle kuu aja kestnud ja nii õpilastel kui õpetajatel on olnud aega koolieluga harjuda. Neile, kes käivad kooliteed juba mitmendat aastat, on kohanemine ilmselt olnud lihtsam. Esimese klassi lastele ja alustavatele õpetajatele aga on kõik uus ja põnev, kohati ehk veidi hirmuski. Koos õppeaasta algusega kõlavad järjest kõvemini hääled kvalifitseeritud õpetajate puudusest, läbipõlemisest ja õpetajatöölt lahkumisest. Neist viimasele küsimusele – kuidas püsivad õpetajad just õpetajatööl ning millistele ametikohtadele edasi liigutakse – otsiski statistikaamet sel kevadel ja suvel vastuseid Heateo Haridusfondi tellimusel.

Pirkko Valge: pöörame õpiharjumused pea peale

30. september 2022

"Haridusmaastikul on juhtunud see, et õpilaste hindamise tuules on õpetajad ise hakanud kartma eksimist. Õpetaja peaks justkui olema valmis alates esimesest päevast, kui ta klassi ette läheb, ja püsima eksimatuna kuni viimaseni. Eksimused käivad aga paratamatult arenguga kaasas," kirjutab Heateo Sihtasutuse tegevjuht Pirkko Valge Heateo värskes uudiskirjas. Juttu tuleb uudsetest lahendustest, mis aitavad õpetajatel samm-sammu haaval ja õpipartnerite toel end arendada.

Artur Taevere: koole ja õpetajaid tuleb toetada järjepidevalt

28. september 2022

Heateo Haridusfondi uue perioodi esimene toetus läks Eestis uudse Arengusammude programmi arendamiseks. Tegemist on Inglismaa õpetajate seas väga populaarse Steplabi platvormi spetsiaalselt Eesti õpetajate jaoks kohandatud versiooniga, mille juurutamist ja arendamist veab eest Artur Taevere. Intervjuus räägib Artur lähemalt nii Arengusammude sisust kui ka oma töistest tegemistest eri paigus üle maailma.

Vaata kõiki uudiseid