Menüü

Haridusjuhtide Praktikaprogrammi pilootaasta kokkuvõte

22. detsember 2020, Kärt Kaasik
Hariduse tulevikku mõjutab olulisel määral selle juhtimise kvaliteet, mistõttu on ka Heateo Haridusfondi üheks eesmärgiks toetada algatusi, mis panustavad koolijuhtimise kvaliteedi tõusule ning aitavad selles vallas positiivseid muutusi luua. Selle jaoks, et anda koolijuhtidele sügav sissevaade kaasaegse juhtimiskultuuriga ettevõtete igapäeva ja toimimismudelitesse sündis kolme sektori koostöös Haridusjuhtide Praktikaprogramm.

Tegemist on Heateo Haridusfondi, Tallinna Haridusameti ja talendijuhtimise ettevõtte Fontese koostöös käivitatud unikaalse koolijuhtidele mõeldud arenguprogrammiga, mis annab haridusjuhtidele võimaluse minna tunnustatud juhtimiskultuuriga ettevõtetesse praktikale, et õppida edukate organisatsioonide juhtimiskogemusest ja rakendada saadud teadmisi oma haridusasutustes. Programm kestab kokku kaheksa kuud, millest esimesed kolm kuud (jaanuarist märtsini) töötab haridusjuht täiskohaga kaasaegse juhtimiskultuuriga organisatsioonis ning viimased viis kuud jätkub kooli naasnud haridusjuhil ettevõtte mentori toel kogutud teadmiste ja ideede rakendamine.

 

Programmi esimene lend

2019. aasta augustis alustati ettevalmistustega, et 2020. aasta alguses startida programmi 5-kuulise piloodiga, millest aga kevadel aset leidnud ootamatute väljakutsete tõttu kasvas välja 10-kuuline ettevõtete ja koolijuhtide arenguteekond. Esimesel aastal kandideeris programmi ligi 20 huvilist, kelle seast valiti välja viis koolijuhti, kes 2020. aasta jaanuaris ettevõtetesse praktikale asusid. Tegemist oli esmakordse ning unikaalse pilootprojektiga, kus osalesid Tallinna Kunstigümnaasiumi, Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi, Tallinna Mustamäe Reaalgümnaasiumi, Tallinna Nõmme Põhikooli ja Tallinna Südalinna Kooli direktorid, kellele olid mentoriteks tippjuhid ettevõtetest TransferWise, Ericsson Eesti AS, Pipedrive, Swedbank ja SEB. Alates sellest hetkest kui koolijuhid ettevõtetesse praktikale asusid, oli iga osaleja kogemus unikaalne. Täpsemad tegevused ja projektid ettevõttes lepiti kokku lähtuvalt koolijuhi individuaalsetest eesmärkidest ning vastavalt sellele koostati praktikaperioodi tegevusplaan. Kõik programmi kaasatud ettevõtted olid motiveeritud koolijuhi arendamisse panustama ning võimaldasid ka omalt poolt mitmekülgseid tegevusi erineval tasandil. Lisaks oli koolijuhi areng programmi vältel igati toetatud – koolijuhil oli tugi ettevõttepoolse mentori ja ka individuaalse coachi näol ning osalejatele toimusid mitmed ühised töötoad ja kohtumised Fontese eestvedamisel. Teemad, millega koolijuhid tagasi haridusasutuses olles soovisid edasi tegeleda olid mitmekülgsed – alates värskete mõtetega strateegia ja arengukava koostamisest ja elluviimisest, erinevate juhtimismudelite juurutamisest kuni uudsete ideedeni värbamise ning süsteemse õpetajate professionaalse arengu toetamise vallas.

 

Kuidas edasi?

Selle aasta alguses läbiviidud pilootprojekt oli osalenud koolijuhtide, ettevõtete ning Tallinna Haridusameti hinnangul edukas ning tõestas oma vajalikkust. Heateo Haridusfondil on koostöös programmi partneritega käimas ettevalmistused peatselt algavaks teiseks lennuks. Uuel aastal startiva lennuga liituvad Tallinna kõrval ka Tartu ning Haridus-ja Teadusministeeriumi haldusalas olevad koolid. Kuna programmis on rohkem osalejaid, kes omakorda asuvad erinevates paikades üle Eesti, siis on sel korral kaasatud ka mitmeid uusi organisatsioone, kes on valmis pakkuma koolijuhile juhtimispraktikat ja tippjuhist mentorit. Mitmed pilootprojektis olnud ettevõtted osalevad ka teises lennus, näiteks Pipedrive, SEB, Swedbank ja TransferWise. Uute tulijatena lisanduvad Bolt, Veriff, Telia, LHV, Fortumo ja Töötukassa.Täpsemalt saab Haridusjuhtide Praktikaprogrammist ja sel aastal osalevatest koolijuhtidest rääkida juba paari kuu pärast, mil alustab teine lend.


Kuhu kaovad noored õpetajad?

04. oktoober 2022

Uus kooliaasta on praeguseks juba üle kuu aja kestnud ja nii õpilastel kui õpetajatel on olnud aega koolieluga harjuda. Neile, kes käivad kooliteed juba mitmendat aastat, on kohanemine ilmselt olnud lihtsam. Esimese klassi lastele ja alustavatele õpetajatele aga on kõik uus ja põnev, kohati ehk veidi hirmuski. Koos õppeaasta algusega kõlavad järjest kõvemini hääled kvalifitseeritud õpetajate puudusest, läbipõlemisest ja õpetajatöölt lahkumisest. Neist viimasele küsimusele – kuidas püsivad õpetajad just õpetajatööl ning millistele ametikohtadele edasi liigutakse – otsiski statistikaamet sel kevadel ja suvel vastuseid Heateo Haridusfondi tellimusel.

Pirkko Valge: pöörame õpiharjumused pea peale

30. september 2022

"Haridusmaastikul on juhtunud see, et õpilaste hindamise tuules on õpetajad ise hakanud kartma eksimist. Õpetaja peaks justkui olema valmis alates esimesest päevast, kui ta klassi ette läheb, ja püsima eksimatuna kuni viimaseni. Eksimused käivad aga paratamatult arenguga kaasas," kirjutab Heateo Sihtasutuse tegevjuht Pirkko Valge Heateo värskes uudiskirjas. Juttu tuleb uudsetest lahendustest, mis aitavad õpetajatel samm-sammu haaval ja õpipartnerite toel end arendada.

Artur Taevere: koole ja õpetajaid tuleb toetada järjepidevalt

28. september 2022

Heateo Haridusfondi uue perioodi esimene toetus läks Eestis uudse Arengusammude programmi arendamiseks. Tegemist on Inglismaa õpetajate seas väga populaarse Steplabi platvormi spetsiaalselt Eesti õpetajate jaoks kohandatud versiooniga, mille juurutamist ja arendamist veab eest Artur Taevere. Intervjuus räägib Artur lähemalt nii Arengusammude sisust kui ka oma töistest tegemistest eri paigus üle maailma.

Vaata kõiki uudiseid