Haridusjuhtide Praktikaprogrammi pilootaasta kokkuvõte
22. detsember 2020, Kärt KaasikTegemist on Heateo Haridusfondi, Tallinna Haridusameti ja talendijuhtimise ettevõtte Fontese koostöös käivitatud unikaalse koolijuhtidele mõeldud arenguprogrammiga, mis annab haridusjuhtidele võimaluse minna tunnustatud juhtimiskultuuriga ettevõtetesse praktikale, et õppida edukate organisatsioonide juhtimiskogemusest ja rakendada saadud teadmisi oma haridusasutustes. Programm kestab kokku kaheksa kuud, millest esimesed kolm kuud (jaanuarist märtsini) töötab haridusjuht täiskohaga kaasaegse juhtimiskultuuriga organisatsioonis ning viimased viis kuud jätkub kooli naasnud haridusjuhil ettevõtte mentori toel kogutud teadmiste ja ideede rakendamine.
Programmi esimene lend
2019. aasta augustis alustati ettevalmistustega, et 2020. aasta alguses startida programmi 5-kuulise piloodiga, millest aga kevadel aset leidnud ootamatute väljakutsete tõttu kasvas välja 10-kuuline ettevõtete ja koolijuhtide arenguteekond. Esimesel aastal kandideeris programmi ligi 20 huvilist, kelle seast valiti välja viis koolijuhti, kes 2020. aasta jaanuaris ettevõtetesse praktikale asusid. Tegemist oli esmakordse ning unikaalse pilootprojektiga, kus osalesid Tallinna Kunstigümnaasiumi, Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi, Tallinna Mustamäe Reaalgümnaasiumi, Tallinna Nõmme Põhikooli ja Tallinna Südalinna Kooli direktorid, kellele olid mentoriteks tippjuhid ettevõtetest TransferWise, Ericsson Eesti AS, Pipedrive, Swedbank ja SEB. Alates sellest hetkest kui koolijuhid ettevõtetesse praktikale asusid, oli iga osaleja kogemus unikaalne. Täpsemad tegevused ja projektid ettevõttes lepiti kokku lähtuvalt koolijuhi individuaalsetest eesmärkidest ning vastavalt sellele koostati praktikaperioodi tegevusplaan. Kõik programmi kaasatud ettevõtted olid motiveeritud koolijuhi arendamisse panustama ning võimaldasid ka omalt poolt mitmekülgseid tegevusi erineval tasandil. Lisaks oli koolijuhi areng programmi vältel igati toetatud – koolijuhil oli tugi ettevõttepoolse mentori ja ka individuaalse coachi näol ning osalejatele toimusid mitmed ühised töötoad ja kohtumised Fontese eestvedamisel. Teemad, millega koolijuhid tagasi haridusasutuses olles soovisid edasi tegeleda olid mitmekülgsed – alates värskete mõtetega strateegia ja arengukava koostamisest ja elluviimisest, erinevate juhtimismudelite juurutamisest kuni uudsete ideedeni värbamise ning süsteemse õpetajate professionaalse arengu toetamise vallas.
Kuidas edasi?
Selle aasta alguses läbiviidud pilootprojekt oli osalenud koolijuhtide, ettevõtete ning Tallinna Haridusameti hinnangul edukas ning tõestas oma vajalikkust. Heateo Haridusfondil on koostöös programmi partneritega käimas ettevalmistused peatselt algavaks teiseks lennuks. Uuel aastal startiva lennuga liituvad Tallinna kõrval ka Tartu ning Haridus-ja Teadusministeeriumi haldusalas olevad koolid. Kuna programmis on rohkem osalejaid, kes omakorda asuvad erinevates paikades üle Eesti, siis on sel korral kaasatud ka mitmeid uusi organisatsioone, kes on valmis pakkuma koolijuhile juhtimispraktikat ja tippjuhist mentorit. Mitmed pilootprojektis olnud ettevõtted osalevad ka teises lennus, näiteks Pipedrive, SEB, Swedbank ja TransferWise. Uute tulijatena lisanduvad Bolt, Veriff, Telia, LHV, Fortumo ja Töötukassa.Täpsemalt saab Haridusjuhtide Praktikaprogrammist ja sel aastal osalevatest koolijuhtidest rääkida juba paari kuu pärast, mil alustab teine lend.

Värskeid koostöid!
21. september 2023
September on huvitav kuu - toob endaga uut energiat, inspiratsiooni ning tegutsemistahet, kirjutab Heateo Haridusfondi portfellijuht Kadri Väljaste meie septembrikuise uudiskirja sissejuhatuseks. "Heateo jaoks on suurte ambitsioonide, innukuse ja energia säilitamisel peamiseks märksõnaks koostöö."

Üüriplatvormi Rendin looja aitab arendada asendusõpetajate vahendamise IT-süsteemi
20. september 2023
Asendusõpetajate vahendamine koolidesse on mahukas töö, mille paremaks korraldamiseks on MTÜ ASÕP arendamas uut IT süsteemi. Kui Heateo Haridusfondi toetaja, tarkvarainsener Alar Mäerand kuulis, et projektimeeskonnal oleks abi vaja, võttis ta väljakutse vastu ja asus mentori rolli. Intervjuus räägib Alar lähemalt, miks ta oma aega sellesse projekti panustab ja milline on kõige suurema mõjuga investeering tema jaoks.

Terje Äkke: et õpilased saaksid koolist parima võimaliku õpikogemuse, tasub toetada õpetajaid
19. september 2023
Alates maikuust töötab Arengusammude programmi haridusjuhina Terje Äkke, kelle pagasis on 25 aastat kogemust õpetaja, õppejuhi ja õpetajate juhendajana. Nüüd rakendab ta oma teadmisi selleks, et aidata Eesti koolide õpetajatel oma igapäevaväljakutsetega paremini toime tulla. Abivahendiks on Inglismaa õpetajate poolt välja töötatud ning Eesti teadlaste ja haridusekspertide poolt siinse kooli jaoks kohandatud Arengusammude programm, mille kasutuselevõttu Eestis toetab Heateo Haridusfond.