Menüü

Põnevad kampaania Cannes Lions Festival of Creativity'ilt

08. august 2017, Kärt Kaasik

Igal aastal tunnustab Cannes Lions Festival of Creativity kampaaniaid, mis ühtaegu on suure sotsiaalse mõjuga ning kastist välja mõtlevad. Festival ühendab endas loovuse ja mõõdetava mõju kampaaniate näol, mis pööravad tähelepanu ühiskonna murekohtadele. Valisin välja kolm kampaaniat, mis mind sel korral kõnetasid ning mida saaks kasutada ka Eesti kontekstis. Need on kampaaniad, mis kasvasid välja päris probleemidest, viies samal ajal edasi ettevõtte brändi ning muutes meie ühiskonda paremaks.


Esimene kampaania, mis tegelikult köitis minu tähelepanu juba varem, on Rio paraolümpiamängude reklaamvideo. Kampaania juures paelus mind see, et selle eesmärk ei olnud ainult inimeste tähelepanu äratamine, vaid ka nende hoiakute muutmine. Kampaania oli suunatud Suurbritannia inimestele ning tulemusena ütles 76% brittidest, et kampaania mõjutas nende suhtumist erivajadusega inimeste võimetesse.  See kampaania oli julgustav ja innustav ning mis kõige tähtsam, ei keskendunud puuetega inimeste raskustele, vaid saavutustele ja võimetele. 


Nike on teatavasti bränd, mis toetab ja julgustab naisi olema omanäolised ja enda üle uhked. Kas oled liiklusmärke vaadates kunagi mõelnud, miks kõik kujutised meessoost on? Nike Equality Signs kampaania käigus lisati Colombia tänavatel asuvatele liiklusmärkidele hobusesabad, mis kandsid sõnumit, et naised on tugevad ja ühiskonnas sama väärtuslikud kui mehed. Kampaania tulemusel sai Nike luua tänavatele sportlike tegevusi kujutavad märgid, millel olid nii naine kui ka mees. 


Kolmandana äratas minu tähelepanu kampaania „No one should have no one“, mis puudutas vanurite üksildust. Vananevas ühiskonnas on tegemist aktuaalse probleemiga ning kiires elutempos jäävad emad-isad ja vanaemad-vanaisad tihtipeale täiesti üksinda. Kampaania raames loodi „üksilduse indeks“, mille kaudu oli inimestel võimalik vaadata kui palju üksikuid vanureid elab samas linnas, linnaosas ja isegi tänaval. Tulemusena kasvas vabatahtlike arv 12 korda ning inimesed „annetasid“ üle 1,9 miljoni tunni, et pakkuda seltskonda ja tuge üksi elavatele vanuritele. 


Olulisest ja ebaolulisest

19. detsember 2017

Mõnda aega tagasi lugesin mõtet, et „me ei tohiks karta mitte ebaõnnestumist, vaid õnnestumist asjades, mis ei ole olulised“. See lause jäi minu kõrvu kõlama olukorras, kus Heateol on kohe-kohe seljataga erakordne aasta – NULA inkubaatori uuendatud mudeli läbi saime juurde 6 väga ägedat probleemilahendajate meeskonda, oleme kasvatamas tuge portfelliorganisatsioonidele ning Ma armastan aidata annetuskeskkonna kaudu on eraisikud 10 aastaga annetanud juba kokku üle 1 miljoni euro.

Me ei oleks seda suutnud ilma teieta!

19. detsember 2017

Aasta lõpus vaatame tagasi ja täname neid inimesi ja organisatsioone, kes on andnud tükikese oma ajast ja teadmistest selleks, et olulised probleemid saaksid lahenduse.

Üks NULA inkubaatori hooaeg on taas läbi!

19. detsember 2017

Novembrikuuga panime punkti 2017. aasta NULA inkubaatorile, kus kuus meeskonda kuue kuu vältel oma ühiskondlikku ideed arendasid. Selle aasta programm oli pikem ja intensiivsem kui aasta varem. Kuue kuu jooksul toimus pea 40 tundi koolitusi, üle 120 tunni individuaalset nõustamist ja algatused panustasid lugematul arvul tunde väljaspool sessioone oma idee testimisse. 

Vaata kõiki uudiseid